Wilanów przedszkole – rozmowa z dzieckiem o doświadczeniach ma znaczenie
Rodzinna rutyna posiłków to nie tylko okazja do nauczenia dzieci zdrowych nawyków żywieniowych, ale także szansa na spędzenie wartościowego czasu na rozmowie z dziećmi, która buduje ich język i wzmacnia ich więź z Tobą. Możesz także wprowadzić rutynowe czynności związane z posiłkami, które będą przydatne dla dzieci w szkole, takie jak mycie rąk przed kolacją lub nauczenie ich, jak sprzątać naczynia ze stołu.
Jakich sposobów na rozpoczęcie rozmowy mogą użyć rodzice, aby zachęcić dziecko do mówienia o szkole?
Najlepiej byłoby, gdyby rozmowa z dzieckiem o szkole była częścią codziennej rutyny Twojej rodziny. Rozmowa z dziećmi nie tylko daje ci możliwość dowiedzenia się, co robią w szkole i co myślą o szkole, ale także daje ci okazję do zakomunikowania, że szkoła jest ważna. Ale rozpoczęcie rozmowy z małym dzieckiem na temat szkoły nie zawsze jest łatwe, ponieważ niektóre dzieci udzielają bardzo mało szczegółów w odpowiedzi na pytanie: „Jak było dzisiaj w szkole?” Oto kilka innych sposobów na rozpoczęcie rozmowy z dziećmi na temat szkoły:
- Poproś dzieci, aby opowiedziały ci o jednej nowej rzeczy, którą zrobiły lub nauczyły się tego dnia w szkole.
- Poproś dzieci, aby powiedziały ci jedną rzecz, która im się podobała i jedną rzecz, która była trudna w szkole tego dnia.
- Zapytaj swoje dzieci, z kim bawiły się w szkole iw jakie gry grały.
Stwórz rodzinną rutynę wokół rozmowy o swoim dniu. Na przykład podczas posiłku lub w innym czasie, kiedy spędzasz czas z dziećmi, możesz wzorować się na tym, jak rozmawiać o swoim dniu, dzieląc się jedną lub dwiema rzeczami, które zrobiłeś tego dnia, a następnie prosząc dzieci, aby opowiedziały o jednej lub dwóch rzeczach o ich dzień.
Całodniowy plan zajęć
Wiele dzieci przechodzi do przedszkola z półdniowych programów przedszkolnych, więc spędzenie całego dnia w szkole na zorganizowanych zajęciach może być dla nich trudnym przystosowaniem.
Przedszkole jest dziś znacznie bardziej rygorystyczne niż wtedy, gdy dorastała większość rodziców. W rzeczywistości dzieci spędzają znacznie więcej czasu na ustrukturyzowanym czytaniu i zajęciach matematycznych niż na socjalizacji i uczeniu się przez zabawę. W rezultacie istnieje rozbieżność między etapem rozwoju dziecka a umiejętnościami akademickimi, które musi opanować.