Czym jest telefonia VoIP

VoIP to świetny sposób na zaoszczędzenie pieniędzy na rachunku telefonicznym Twojej firmy. 

5 zalet technologii VoIP i jak możesz zacząć z niej korzystać już dziś

1. Technologia VoIP ułatwiła komunikację i współpracę z kolegami z całego świata.

2. Pomogło również firmom zaoszczędzić pieniądze na infrastrukturze komunikacyjnej.

3. Koszt telefonu stacjonarnego gwałtownie rośnie, co sprawia, że technologia VoIP jest bardziej atrakcyjna zarówno dla firm, jak i konsumentów.

4. W ankiecie przeprowadzonej wśród 500 firm, 57% organizacji stwierdziło, że korzysta z technologii VoIP w 2018 r., w porównaniu z 38% w 2017 r., według badań przeprowadzonych przez Ponemon Institute i Zendesk Incorporated.

5. Koszt wdrożenia systemu telefonicznego może się różnić w zależności od wielkości firmy i jej potrzeb — ale zwykle koszt wdrożenia systemu telefonicznego w biurze, który obejmuje pocztę głosową, możliwości połączeń konferencyjnych lub przekazywania połączeń dla wszystkich pracowników, lub tylko tych, którzy ich potrzebują. Więcej informacji na dany temat, dostępnych jest na stronie internetowej pod adresem https://spikon.pl/telefon-voip/. 

Czym jest technologia VoIP

Telefon VoIP to urządzenie, które łączy co najmniej dwie stron przez Internet. Zastępuje tradycyjny system telefoniczny i umożliwia wykonywanie połączeń głosowych bez korzystania z tradycyjnej linii telefonicznej. Technologia VoIP istnieje już od dłuższego czasu, ale z biegiem czasu ewoluowała. Pierwsza wersja nosiła nazwę Integrated Services Digital Network (ISDN), która została wprowadzona w 1984 r. W 1990 r. została zastąpiona protokołem Voice over Internet Protocol (VoIP). Branża telekomunikacyjna jest jednym z największych sektorów na świecie i może mieć na nią wpływ wiele innowacji, w tym technologia VoIP. Oczekuje się, że rynek będzie rósł w tempie 10% rocznie w ciągu najbliższych kilku lat i osiągnie wartość 1 biliona dolarów do 2020 r.

Korzyści z VoIP dla Twojej firmy

Pozwala również Twoim pracownikom pracować z domu i efektywniej wykorzystywać swój czas.

Istnieje wiele zalet VoIP, w tym:

– Obniżenie kosztów komunikacji poprzez wyeliminowanie konieczności stosowania drogich linii telefonicznych, przełączników i innej infrastruktury.

– Zwiększenie produktywności poprzez umożliwienie pracownikom pracy zdalnej (w przeciwieństwie do utknięcia w biurze).

– Poprawa obsługi klienta poprzez zapewnienie całodobowego contact center dla klientów bez konieczności korzystania z kosztownych call center.